Monday 9 January 2012

Important Badminton Basic Techniques

Bersempena kemenangan Datuk lee Chong Wei ke atas Super Dan di terbuka Korea, ak nk post pasal badminton huhu...kat sini ak nak share pasal teknik2 badminton yang pentg n perlu ada dlm prmainan bdminton kalu nk jd hebat n champ huhu..yg dah transelit pn ak ade wat gak, mai kta sama2 belajar =)

IMPORTANT BASIC TECHNIQUES
Master your basic badminton skills and you will become an excellent player. Important badminton skills and techniques include:
Clear/lob (high shots)
Lobbing can be used as an offensive or defensive shot. Learn the techniques to execute a badminton clear/lob.
Drop Shots
Learn this deceptive shot to trick your opponent and win a point!
Smashing
The most powerful and (almost) unstoppable shot in the game -- learn the correct smashing technique... and executing a smash with power will be easy.
Net Play
Dominate the front area of the court by having good net playing skills. Learn techniques such as the tumbling net shot.
TEKNIK ASAS YG PENTING
Menguasai kemahiran asas badminton anda dan anda akan menjadi pemain yang cemerlang. Kemahiran dan teknik badminton penting termasuk:
Jelas / Pukulan Lob (pukulan tinggi)
Melakukan lob boleh digunakan sebagai pukulan yang menyakitkan hati atau pertahanan. Pelajari teknik-teknik untuk melaksanakan / pukulan lob badminton jelas.
Drop Shots
Pelajari pukulan mengelirukan ini untuk memperdayakan lawan dan mendapat mata!
Melakukan Smash
Yang paling berkuasa dan (hampir) tidak dapat dihalang pukulan dalam permainan - belajar teknik melakukan smash yang betul ... dan melakukan pukulan dengan berkuasa akan mudah untuk mendapatkan mata.
Permainan jaring
Menguasai kawasan hadapan gelanggang dengan mempunyai kemahiran bermain jaring yang baik. Mempelajari teknik-teknik seperti pukulan jaring merudum.

Di kemudian hari akan huraikan satu2 teknik2 yang dinyatakan di atas td...sekian tok kali ini..chow kit road

No comments:

Post a Comment