Tuesday 14 May 2013

Ramdan Seorang Pemain Berkualiti - Hendrawan


Kejayaan Misbun Ramdan Misbun yang merangkul kejuaraan kedua di Terbuka Slovenia trut dirasai Hendrawan., namun menafikan yg dia gagal menjadikan Ramdan juara ketika bersama BAM.

“Prestasi Ramdan sememangnya meningkat ketika berada di BAM lagi dan tahun lalu, kami juga mengatur untuk pemain saya beraksi di tiga kejohanan Eropah, tapi hanya sempat beraksi di dua kejohanan kerana terpaksa pulang untuk menyertai Piala Axiata. Malah Ramdan ketika itu mara ke final Terbuka Belanda,” kata hendrawan.

katanya lagi “Lebih penting ketika ini Ramdan terus mengekal dan meningkatkan prestasinya selepas keluar dari BAM kerana dia seorang pemain berkualiti.”

“Sekarang Ramdan menunjukkan prestasi yang amat baik, pemain saya tidak boleh lagi selesa. Bagi saya siapapun pemain terbaik di negara ini layak mendapat peluang mewakili negara, malah saya tidak pernah ada masalah dengannya".

“Malah ketika berada di luar negara, pemain saya juga berlatih bersama-sama dengan Ramdan, begitu juga dengan Zulfadli Zulkifli.” Ketika ditanya apakah Ramdan patut berada dalam senarai skuad Piala Thomas negara, di New Delhi, India tahun depan, beliau berkata: “Terpulang kepada polisi BAM. Secara peribadi saya mahu pemain terbaik mewakili negara dan untuk merebut tempat dalam pasukan itu, saya rasa apa yang ditunjukkan Ramdan ini memberi cabaran yang baik kepada Iskandar Zulkarnain dan Goh Soon Huat.”

No comments:

Post a Comment