Monday 17 June 2013

Razif Pertikaikan Tindakan Kim Her



“Sebelum Paulus tiba lagi sudah terserlah kegagalan, terima sajalah kenyataan yang berlaku. Isu di sini bukan saja membabitkan Kien Keat-Boon Heong tapi juga Hoon Thien How-Tan Wee Kiong. Mereka di tempat ke tujuh dunia tapi tiada kejuaraan,” kata Razif.

Razif juga mempersoalkan tugas Kim Her yang gagal menyerlahkan juara remaja dunia yang berada dalam kem kebangsaan.

“Kita memiliki juara remaja dunia tapi sehingga hari ini mereka belum menyerlah, apakah program yang dibuatnya, adakah beliau suka menyimpan kualiti yang kita ada sehingga berkarat?” soal Razif.

“Keputusan beliau menyerahkan Kien Keat-Boon Heong kepada Paulus sudah salah. Apa standard Paulus untuk melatih dan menjaga pasangan kelas dunia seperti Kien Keat-Boon Heong? Beliau (Kim Her) kembali dengan latar belakang pernah melatih Korea dan England, jadi tunjukkan kualiti yang ada tapi kalau benar beliau bagus, tentu Korea mahupun England tidak akan lepaskannya,” kata Razif.

Sebelum ini BAM menjelaskan pendirian tidak akan menyambung kontrak jurulatih itu sekiranya masih gagal menunjukkan prestasi namun Kim Her membawa isu beliau tidak bertanggungjawab ke atas kegagalan Kien Keat-Boon Heong kerana tidak melatih pemain itu secara langsung.

No comments:

Post a Comment