Monday 17 June 2013

Taufik Hidayat Gantung Raket Akhirnya


Setelah 25 tahun mnjdi atlet badminton Indonesia akhirnya Taufik menggantungkan raketnya. Dengan pelbagai prestasi yang telah Ia ditorehkan Taufik Hidayat memutuskan untuk berundur dari sukan yang telah menaikkan namanya itu.

"Saya memang berhenti menjadi pemain badminton, tapi saya tetap mendedikasikan diri saya untuk kemajuan badminton Indonesia ke depannya," kata Taufik.

Dengan pencapaian yang telah diraih oleh atlit berusia 31 tahun ini, Gita Wirjawan, Ketua Umum PB PBSI mengaku sangat bangga dengan dedikasi Taufik Hidayat untuk Indonesia.

"Sebelum menjadi pemimpin PBSI saya sangat kagum dan mengikuti dari media, Dia bukanlah seorang bekas atlit, akan tetapi akan menjadi idola dan kebanggaan badminton indonesia." katanya

Taufik sempat memuji kepimpinan Menteri Perdagangan Indonesia itu, "Saya ucapkan banyak terimakasih untuk pak Gita, banyak kemajuan yang diraih pada masa kepemimpinan pak gita, dan sekarang tugas kita untuk menyokong atlit - atlit muda kedepannya," jelas Taufik Hidayat

No comments:

Post a Comment