Tuesday 23 July 2013

Pergaduhan Cemarkan Final Canada Open 2013




YONEX Canada Open



Canada Open 2013 dicemari dengan aksi pergaduhan antara 2 pemain Thailand iaitu Bodin Issara & Maneepong Jongjit.

Mereka pernah beraksi di Sukan Olimpik 2012 tetapi dipisahkan pada awal tahun ini, bertemu sesama sendiri di final. Jongjit bergandingan dengan Nipitphon Puangpuapech manakala Issara bersama Vilailak Pakkawat.

Jongjit-Puangpuapech menang set pertama dengan 21-12 tapi set kedua tidak sempat dihabiskan kerana pergaduhan itu.

Dikhabarkan bahawa mereka berdua telah berperang mulut sejak dari awal game lagi & pengadil perlawanan telah memberi amaran kepada mereka berdua.
Gambar: badminton fight :(Situasi makin panas ketika rehat sebelum set kedua bersambung yang menyaksikan Issara dan Jongjit kembali berbalas kata-kata kesat.

Issara yang tak tahan dengan ‘bahasa kasar’ Jongjit bertindak mengejar pemain itu hingga ke gelanggang bersebelahan. Jongjit yang rebah kemudian di "ong bak" bertubi-tubi sebelum jurulatih dan pegawai perlawanan meleraikan mereka.

Ketika dileraikan, Jongjit sudah tidak berbaju kerana dikoyakkan Issara. Biarpun menyerang, Issara dilapor terpaksa menerima dua jahitan di telinga.

Ekoran insiden itu, Penyertaan mereka telah dibatalkan dan BWF akan menyiasat kes itu. Kat bawah ni ak kepilkan video kejadian sebenar mereka...wat malu Thailand je mereka ni..





No comments:

Post a Comment