Thursday 16 May 2013

Khairy Menteri Kementerian Belia & Sukan Yg Baru



“SAYA bertekad mentransformasikan pembangunan serta agenda sukan negara seiring dengan kepesatan pembangunan negara.”

"Pelantikan ini merupakan satu penghargaan buat seluruh pemuda serta belia di negara ini, dan saya berjanji akan menunaikan tanggungjawab yang diberikan ini sebaik mungkin ".

Demikian wawasan Menteri Belia dan Sukan (KBS) yang baharu, Khairy Jamaluddin.

“Selain itu, ia juga satu amanah sangat besar buat diri saya dalam memastikan pembangunan belia dan sukan di negara ini berterusan serta mampu menggegar arena sukan dunia,” kata Khairy

Menurutnya, dia akan menggalas tugas tersebut sebaik mungkin bagi memastikan sukan negara terus menikmati pembangunan serta kejayaan.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah mengumumkan pelantikan Khairy sebagai Menteri Belia dan Sukan & Datuk M. Saravanan pula dilantik sebagai Timbalan Menterinya.

Jawatan tersebut sebelum ini dipegang Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek yang berpindah ke Kementerian Komunikasi dan Multimedia.

“Saya sangat berterima kasih kepada Datuk Seri Najib atas kepercayaan yang diberikan dan saya menganggap amanah yang diberikan ini adalah mewakili suara seluruh anak muda di negara ini yang sentiasa menyokong kerajaan dalam membangunkan negara.

Kata Khairy lagi, matlamat utamanya sudah semestinya mengharapkan prestasi sukan negara secara keseluruhan akan terus meningkat pada tahun ini dan nasib atlet-atlet negara juga akan menjadi keutamaannya nanti.


No comments:

Post a Comment