Thursday 23 May 2013

"Sudah Terang Lagi Bersuluh"- Khairy


MENTERI Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar membidas BAM ekoran prestasi buruk skuad negara pada kejohanan badminton Piala Sudirman 2013.

"Sebagai menteri, saya kecewa dengan kekalahan pasukan negara. Tidak pernah dalam sejarah skuad negara kecundang kepada pasukan yang jauh lebih lemah (atas kertas)... realitinya kita lagi lemah daripada mereka.

"Saya harap BAM memandang serius perkara ini kerana ramai pihak termasuk saya sangsi dengan kebolehan BAM mengendalikan sukan badminton negara pada masa ini," kata- nya ketika ditemui pemberita di Menara KBS di Putrajaya semalam.

"Kementerian tidak boleh masuk campur dalam perjalanan persatuan sukan tetapi ini tidak boleh dibiarkan begitu sahaja.

"Sebagai menteri, saya bertanggungjawab ke atas segala pembangunan sukan dan telah banyak sokongan yang kementerian beri kepada persatuan. Mereka perlu bertanggungjawab kerana soal akauntabiliti itu akhirnya dapat dijawab melalui prestasi," katanya.

"Saya tidak dapat berbuat apa-apa (rombakan) sebab bukan kuasa menteri tetapi saya berpendapat, perubahan perlu dilakukan dalam apa jua bentuk... bukan perlu lepas jawatan.

"Saya rasa kekalahan malam tadi (semalam) membawa kepada maksud 'sudah terang lagi bersuluh'," katanya lagi.

No comments:

Post a Comment