Saturday 25 August 2012

NASIB SEU BOCK DITENTUKAN 8 SEPT 2012


STATUS Tey Seu Bock sebagai jurulatih jaguh perseorangan badminton negara, Datuk Lee Chong Wei akan diketahui selepas mesyuarat Jawatankuasa Latihan dan Kejurulatihan Persatuan Badminton Malaysia (BAM) 8 September ini.

Setiausaha Kehormat BAM, Ng Chin Chai berkata, Seu Bock kini masih membimbing Chong Wei dan persatuan tidak membuat sebarang perubahan terhadap struktur kejurulatihan.

“Buat masa ini segala-galanya masih seperti sedia ada. Mungkin ada perubahan selepas mesyuarat Jawatankuasa Kejurulatihan dan Latihan pada 8 September ini,” katanya.

Seu Bock kelmarin berkata, beliau tidak dapat memberi sebarang kenyataan berhubung kedudukannya sebagai jurulatih Chong Wei dan menyerahkan perkara itu kepada BAM untuk membuat keputusan.

Menurut Chin Chai, BAM akan melihat secara terperinci laporan jurulatih berhubung prestasi pemain pada temasya Sukan Olimpik London, baru-baru ini.

“Kami akan mengadakan mesyuarat awal bulan depan bagi mengumpul laporan daripada jurulatih dan pengurusan pasukan untuk melihat tindakan yang betul dan kesilapan yang kami lakukan,” katanya.

Chin Chai berkata BAM kini turut merangka persediaan bagi pemain menghadapi Sukan Komanwel di Glasgow, Scotland dan Sukan Asia di Incheon, Korea Selatan yang bakal berlangsung pada 2014

No comments:

Post a Comment