Monday 21 January 2013

Tekanan Punca Kegagalan Mix Double Malaysia Di Malaysia Open 2013


Mix dabel negara, Chan Peng Soon-Goh Liu Ying mengaku mreka trtekan & skaligus gagal menjuarai Kejohanan Badminton Siri Super Terbuka Malaysia 2013.

Wlaupn tampil sbg beregu pilihan pertama, mreka gagal bermain pd prstasi sbnar mreka & kalah kpd pasangan Denmark, Joachim Fischer Nielsen-Christinna Pedersen 21-13, 21-18 di final semalm.

“Ini merupakan kali pertama kami beraksi pada final Terbuka Malaysia dan ia memberikan kami sedikit tekanan. Ditambah pula dengan kehadiran penonton yang ramai".

“Jika kami boleh beraksi seperti biasa dan tanpa tekanan, kami mungkin boleh bergelar juara.

“Kami memang berharap sangat dapat jadi juara pada Terbuka Malaysia kali ini selepas tewas pada peringkat separuh akhir tahun lalu,” kata Peng Soon

“Bagi saya semua okey tetapi belum memuaskan lagi. Selepas ini kami akan berehat untuk beberapa hari sebelum kembali menjalani latihan bagi persiapan menghadapi Seluruh England.

“Kami harap dapat menghasilkan keputusan yang baik pada Seluruh England nanti (Mac depan),” tambah Peng Soon.

Sementara itu, JoachimChristinna ternyata gembira dengan kejayaan menumbangkan beregu campuran negara itu selepas menyedari pada awalnya peluang untuk mereka melakukannya tampak sukar.

“Kami gembira dengan kemenangan ini kerana sedar bahawa beregu Campuran Malaysia sangat kuat,” kata Christina.

No comments:

Post a Comment