Tuesday 15 January 2013

Yonathan-Hendra Rancangan Kejutkan Koo-Tan



Koo Kien Keat-Tan Boon Heong perlu bersedia untuk dikejutkn di Terbuka Malaysia oleh lawan pusingan pertama mreka dr Indonesia Yonathan Suryatama Dasuki-Hendra Gunawan yg merancang untuk menjadi pemusnah impian regu nmbor 2 dunia tu.

Kien Keat-Boon Heong sekali lagi mengecewakan pmint bdmnton tmptan apbla gagal d sparuh akhir Terbuka Korea yg lalu. mereka dikcewakan oleh regu korea  Ko Sung-hyun-Lee Yong Dae 17-21, 11-21.

Kien Keat-Boon Heong kini telah berlalu hampir tiga tahun tanpa memenangi gelaran Siri Super. Kemenangan terakhir pasangan ini adalah pada Terbuka Malaysia tahun 2010.

Regu Indonesia hanya dibentuk pada Jun lepas tetapi telah semakin tinggi rankingnya dan kini menduduki tempat ke 20 di dunia. Mereka juga pasangan kedua ranking Indonesia selepas Angga Pratama-Ryan Agung Saputra (Ke-14) sebagai bekas juara Olimpik, Markis Kido-Hendra Setiawan tidak lagi pasangan yang aktif.

Hendra percaya bahawa tidak ada sebab mengapa mereka tidak boleh mengalahkan Kien Keat-Boon Heong.

"Kien Keat-Boon Heong bukan lagi regu yg ditakuti di dunia. Saya akan mengatakan standard kami adalah lebih kurang sama, "kata Hendra.

"Mereka bermain di depan penyokong sndiri & mrupkn satu tekanan tambahan untuk mereka. Saya yakin boleh mengambil kesempatan daripada itu.

"Ia peluang baik untuk mendapatkan kemenangan ke atas mereka. Walaupun kami kini dalam 20 teratas, kami tidak benar-benar mencapai keputusan yang cemerlang, "kata Hendra.

"Hasil yang terbaik kami setakat ini penampilan separuh akhir di Indonesia dan India Open GP Gold tahun lepas."

Yonathan percaya menjadi pemain bukan pilihan memberikan mereka kelebihan berbanding Kien Keat-Boon Heong.

"Saya suka menjadi bukn pilihn kerana ia memberikan saya lebih banyak kebebasan untuk bermain permainan saya sendiri dengan tekanan jangkaan dan kurang pada kami," kata Yonathan.

No comments:

Post a Comment