Wednesday 2 May 2012

RoSmAn SedIa PiKul TuGas baRu

Rosman Razak bersedia untuk menghadapi cabaran yang menanti beliau sebagai ketua jurulatih negara baru badminton wanita dan beregu campuran . Minggu lepas, Persatuan Badminton Malaysia (BAM) menamakan Rosman sebagai pengganti Rexy Mainaky, yang berhenti untuk ke Filipina. Matlamat perlntikn Rosman adalah untuk melengkapkan dua jurulatih yg lain, Jeremy Gan dan Chong Kien Ling, untuk menyediakan beregu campuran negaraiaitu pasangan Chan Peng Soon-Goh Liu Ying dan melahirkan pemain dunia baru dalam beregu wanita. "Saya terkejut tetapi juga agak gembira dengan perlantikan ini. Ia adalah satu cabaran baru yang memerlukan kerja yang lebih keras, "kata Rosman yang berusia 36 tahun. "Saya mula menjadi jurulatih pada tahun 2002 tetapi menghabiskan masa membantu ketua jurulatih & melatih pemain. Saya telah bekerja di bawah Rashid Sidek, Park Joo-bong dan kebanyakannya, Rexy. "Saya banyak belajar daripada mereka semua dan tiba giliran saya sekarang untuk melatih bersama-sama dan datang dengan rancangan untuk meningkatkan lagi mutu pemain." Rosman ditinggalkan dengan tiga regu utama - Woon Khe Wei-Vivian Hoo, Goh Liu Ying-Lim Yin Loo dan Chow Mei Kuan-Lee Meng Yean. "Senarai kelayakan Olimpik rasmi akan keluar pada hari Khamis (esok) tetapi sehingga itu, saya akan melakukan yang terbaik saya untuk membantu Eei Hui-Pei Tty mendapat keputusan yang baik di Malaysia Open Grand Prix Gold," katanya. "Berita baik adalah bahawa kita mempunyai beberapa anak muda yang menjanjikan mutu dan ia adalah tugas saya untuk menjadikan mereka berdaya saing.

No comments:

Post a Comment