Friday 23 March 2012

BoOnSaK SukA DaTo LCW xMeN



Single no1 thai, Boonsak Ponsana yakin leh kalahkan Malaysia Tigers yang dia anggap pincang sebab LCW xmen pada saingan peringkat kumpulan Piala Axiata.

Boonsak, 30taun,ranking ke-26 dunia hepi sungguh lepas dengar pengesahan ketua jurulatih perseorangan negara, Rashid Sidek yang mengatakan Chong Wei tidak bermain di peringkat kumpulan.

“Saya rasa pasukan kami mampu atasi Malaysia kerana tiada lagi Chong Wei,” .“Saya yakin dua mata boleh diraih menerusi perseorangan sama ada daripada saya sebagai perseorangan pertama ataupun Suppanyu Avihingsanon.kata Boonsak


“Meskipun Malaysia tetap pasukan pilihan tanpa Chong Wei selain Indonesia Rajawali, kami bagaikan beroleh tonik berharga apabila mengetahui Chong Wei tidak bermain.” kata boonsak lagi dgn gumbiranyee...

Thailand membuka cabaran menentang Indonesia Rajawali hari ini(jumaat) pada perlawanan pertama kumpulan sebelum berdepan Malaysia Tigers pada keesokan harinya(sabtu).Perlawanan terakhir kumpulan pada Ahad pula menyaksikan Thailand berdepan Filipina.

Rashid mengaku yg Malaysia Tigers sukar untuk mara ke separuh akhir Piala Axiata kerana xde LCW dlm sainagn prgkt kmpulan rini.

“Tanpa Chong Wei, peluang ke separuh akhir memang agak sukar tapi saya yakin pemain yang ada akan cuba bersungguh-sungguh untuk melayakkan diri ke peringkat itu,”, “Sebagai tuan rumah, kita cuba mencapai sasaran awal untuk muncul juara Kumpulan K. Tapi saingan kini tampak lebih terbuka,” kata Rashid.

Rashid memilih Malaysia Tigers dan Indonesia Rajawali ke separuh akhir dari Kumpulan K yang akan beraksi di Stadium Badminton Cheras, Kuala Lumpur.

Ketiadaan LCW membuka peluang kpd Hafiz Hashim main selaku perseorangan pertama pada kejohanan berpasukan mengikut format perlawanan dua perseorangan dan satu beregu.

No comments:

Post a Comment