Friday 9 March 2012

PeTer GaDe BenGanG KeRanA KenA TnGGu LamA SbL DapAt MenYemAsH

BIRMINGHAM, United Kingdom: Bekas pemain nmbr Satu dunia, Peter Gade marah kpd Ketua Penganjur badminton dunia selepas menunggu lama sbl turun brksi di pusingan pertama di kejohana All England 2012.

Pemain Denmark berusia 35 tahun itu berharap untuk all out di kejohanan tertua dunia itu, tetapi sebaliknya beliau terpaksa menunggu selama beberapa jam sebelum mengalami kekalahan 17-21, 21-16, 21-14 kepada pemain England Rajiv Ouseph.

Ia pertama kali Gade tewas kepada Ouseph dan selepas itu dia mengutuk sistem yang digunakan di kejohanan itu oleh Persekutuan Badminton Dunia (BWF).

"Mengapa kita tidak dalam liga yang sama seperti tenis atau golf? ini adalah sebabnya, "bekas juara All-England marah akibat menggunakan hanya empat gelanggang dan bukannya lima dan pengiraan jadual hanya 40 minit untuk setiap perlawanan".

"Untuk menamatkan permainan dalam pusingan pertama pada jam 2.30 pagi di All England terakhir saya adalah sangat mengecewakan," kata Gade

"Pada usia saya skrg, anda boleh menjadi mudah terjejas jika semuanya tidak betul," dia pergi. "Saya perlu memberikan segala-galanya dan segala-galanya mesti sempurna. Ini bukan apa yang anda mahu di All England.

"Tetapi, tidak kira betapa gila bunyinya Saya menjangka ini akan berlaku. Apabila anda melihat mereka merancang hanya 35-40 minit setiap pelawanan, ia mustahil. Ia sepatutnya tidak mungkin berlaku. "

Terdahulu nama lain yang terkenal, Taufik Hidayat, bekas dunia dan juara Olimpik, juga mengadu mengenai penjadualan yang digunakan pada All England selepas ketakutan dalam pusingan pertama.

Perlawanan yang bermula lewat hampir tiga jam, Taufik diselamatkan dua mata dalam permainan pertama dan pulih dari 13-15 dalam perlawanan kedua sebelum menang 25-23, 21-17 terhadap Kevin Cordon dari Guatemala.

"Saya terlalu lapar kerana saya telah menunggu sekian lama," kata legenda Indonesia. "Kita perlu makan pada masa yang betul, dan saya terpaksa menunggu hampir tiga jam untuk bermain. Tangan saya menggeletar. "

"Mereka juga mempunyai kelewatan yang terlalu banyak di antara setiap perlawanan," kata Taufik. "Tetapi esok saya perlu pulih dan menjangka menjadi okay."

Pemain lain jelas terjejas apabila perlawanan tamat hampir 3pg, dalam kes terakhir perseorangan wanita-Wang Xin, pemain pilihan 2 Cina yang pertama, yang juga terasa tempiasnya.

Juara Sukan Asia dari Shenyang menunjukkan kelesuan & lemah apabila kekurangan tenaga akibat kelewatan permainan disebabkan oleh jadual dan beliau tewas 21-8, 21-13 kepada pemain bukan pilihan dari Korea Sung Ji-Hyun.

No comments:

Post a Comment